Prestaties in de sport worden bepaald door fysieke, technische, tactische en mentale factoren. Ik richt me daarbij op de mentale factoren. Ik gebruik kennis uit de wetenschap om een sporter tot betere prestaties te laten komen. Het streven is om samen met de sporter een manier te vinden om prestaties te verbeteren. Het aanleren en toepassen van technische vaardigheden kost tijd. Ditzelfde geldt voor mentale vaardigheden. Het is daarom mijn voorkeur om een samenwerking voor langere tijd aan te gaan.

Voorbeelden van deze mentale factoren zijn:

  • Zelfvertrouwen
  • Motivatie
  • Aandacht en concentratie
  • Commitment
  • Omgaan met tegenslagen
  • Wedstrijdspanning
  • Etc.

Mentale training houdt in het systematisch aanleren van mentale vaardigheden en technieken met als doel het verbeteren van prestaties. De sporter (jij dus) staat centraal tijdens het mentale trainingstraject. Het traject wordt afgestemd op jou. Na een analyse bepalen we samen de doelstellingen van het traject en stellen we een mentaal trainingsplan op. Dit plan voeren we uit en ga je toepassen in de praktijk. Tussendoor en aan het eind evalueren we om de vooruitgang bij te houden.

De mentale vaardigheden vallen onder de noemers:

  • doelen stellen,
  • ademhaling, ontspanning, en activering,
  • verbeelding,
  • concentratie en aandacht,
  • en gedachtecontrole.

Mentale training kan zowel individueel als groepsgewijs gegeven worden aan sporters, teams, coaches en andere personen uit een begeleidingsteam rondom een sporter/team.

Meer info?
Neem dan contact met mij op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel mij op 06-51912732

Overige


RSQ-therapie